mandag den 6. december 2010

6. december

Midt på gaden sælges træer og frugt,
se butikken, hvor den stråler smukt!
Varer kan man få i tusindvis,
tænk Dem bare, under indkøbspris

I dag fik jeg tid til lidt juleshopping. Torben skule til møde i Ålborg, så jeg kørte med, mens mindstemanden blev hjemme i sine søstres trygge arme.
Glædede mig til at få 3-4 timer i selskab med me, myself and I, en begivenhed der er meget sjælden. Og selvfølgelig elsker jeg det leben der er i et hus med 4 børn, 3 teenagere og en tumling, men enetid er også guld værd. 
Travede Ålborg centrum tynd. Fik købt et par julegaver, prøvet min egen julegave i Keiser sko, skal jo være den rigtige størrelse, og købt lidt helt uundværlige ting, bl. a lysestager med stjernehuller. 


I Gravensgade ligger der en lille boghandel med begrænset, men spændende udvalg. Sidst jeg var derinde gik jeg forbi denne bog af Anette Eckmann, men i dag kom den med hjem. Den er rigtig fin, udenpå som indeni. Den er delt op i årets 12 måneder, med ideer til både gane og kreativitet.

Måske kender du Anette Eckmann fra hendes skønne julebog "Nu' det jul igen"



Vejret var meget forskelligt i dag, det både sneede, var overskyet og ind imellem kiggede solen også frem. Skød et par stemningsbilleder inde i byen, og når jeg sådan går rundt i Ålborg bringer det minder om dengang vi boede der. Det er ca. 19 år siden, og vi var kun Torben, Karoline og mig, i en lille 2 værelses i Christiansgade, det er efterhånden mange år siden.



3 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

De bøger kender jeg ikke. Tror lige jeg vil kigge i bibliotekets liste om de kan fides der ; )
Og søde stager du har købt.
Dine kaniner er også ret søde. Jeg har lige investeret i 6 Maileg nisser...

Hellemor sagde ...

Hvor lyder det som en rigtig hyggedag. Uh, jeg elsker boghandlere og især dem der har lidt specielle bøger. Der er næsten ikke noget bedre end en rigtig god bog. Jeg kunder ikke bøgerne eller boghandlen men kun bestemt godt tænke mig at udforske begge.

fie & Co sagde ...

Åh det er så hyggeligt med sådan en dag helt for sig selv engang imellem, det er for sjældent man gør det. Sidst jeg var i Ålborg midtby (for et år siden) var sammen med Micki og Mathias og det var nu også hyggeligt:0) Jeg har godt set julebogen, men den anden kendte jeg ikke. Den ser lækker ud. Med de dejlige kaniner, de er da for søde!
Knus og god 7. december