onsdag den 15. december 2010

15. december

Og juleaften når man mødes i en sang,
og man fejrer julen i familiens skød.
I det fjerne kan man høre bjældeklang,
og julegrøden er god og sød -
det er hygge - åhh, det er hygge.


Vi ved godt når noget er hyggeligt, men kan det beskrives?
Meget af det vi foretager os her i dagene op til jul, 
er for mig ren hygge; levende lys, småkagebagning, juletræet der hentes, 
pynt alle vegne, hemmeligheder og meget meget mere.

Noget der i hvet fald ikke har været hyggeligt i dag, er vejret!
Gråvejr er hvad det kunne blive til, 
sådanne dage tænder jeg lysene i køkken og stue langt tidligere end ellers, 
og hilser mørkets frembrud velkommen, for hvem gider gråvejr.
Jeg mangler det hvide lag sne, og håber den snart igen vil dale stille ned.

Så nåede kalenderen 15. december, og dermed er nedtællingen for alvor i gang.


På glædeligt gensyn i morgen
♥♥♥

5 kommentarer:

fie & Co sagde ...

Ja, lys skal der til og det er virkeligt hyggeligt;0)
Jeg stod med alle 4 muffins den dag jeg købte mine, men endte med kun og køre hjem med 2... Syntes godt jeg kunne nøjes, men er træt af jeg ikke fik dem alle:0)
Knuser

Annette / aka sagde ...

Dejligt stemningsfoto af dine lys.
De muffins gad jeg gode eje, men jeg har ikke mødt dem i nogle af de butikker, jeg har været i.

Ja, det bliver tidligt mørkt - men her er altså sne til lyse op. Ca 5 cm tror jeg. Og rigtig glat.

Lækkert juletræ med nedtælling. Sikke dejlige farver.Står der virkelig 9 dage ? Uha....jeg fatter ikke hvor tiden bliver af.

Hav en dejlig aften - indendøre.

Karina Beck sagde ...

Det ser og lyder hyggeligt.

Den glade bondepige sagde ...

Hej! Superlækker blog du har her :) I`ll be back.

Lisbeth sagde ...

Ja nu går det stærkt...:-o)
Sikken et flot juletræ, er det et du selv har lavet?
Kan jo se at du har lavet fine julekort selv..:-)

God Torsdag fra Lisbeth