onsdag den 29. december 2010

29. december

I dag vendte hverdagen tilbage for mit vedkommende, men kun for en kort stund.
Holder fri igen fredag + weekend, men derefter bliver det også fuld fart frem,
og ser ingen fridage før vinterferien melder sin ankomst.
Jeg har jo taget springet, og startede den 1. december som privat dagplejer.
Jeg er egentlig lærer, men jobsituationen for arbejdsløse lærere er noget så sort,
så min a-kasse anbefalede mig ligefrem at finde på noget andet et par år.
 Jeg er rigtig glad for mit valg, og ved jo godt hvad jeg går ind til,
da jeg har været kommunal dagplejer i ca. 7 år.
Så nu er jeg selvstændig erhvervsdrivende ;)

Her er al julepynten long gone, mangler dog at få den helt op på loftet, eller Torben gør!
Men en ting der melder om nytår og senere forårets kommen, er for mit vedkommende primulaen.
Jeg elsker når de står der side om side i butikkerne, med alle farverne, og ender næsten altid op med at købe denne variant.
Har stadigvæk lidt hyacinter, samt nogle andre juleblomster, og de må stå til de ikke kan mere,
man smider jo ikke noget levende ud, vel?


Og så lige et lille billede af min nye ven, en julegave fra ældstepigen Karoline.
Ham er jeg glad for, i al sin enkelthed.


 Nyd resten af 2010, det er uigenkaldeligt!

9 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det er jo mine ynglingspapirer du har brugt i headeren! Flot!
Og skøn ugle, du har fået.

10na sagde ...

Ny header er der også kommet ;0)Hvilket papir er det?? Det er bare SÅ flot. Herhjemme er julen også pakket væk. KH 10na

fie & Co sagde ...

Hvor er det en dejlig ugle du har fået! Og primula, ja de hører ligesom til og lyser så dejligt op nu hvor alt pynten er pakket væk. Hyacinter har jeg dog sikkert indtil foråret, dem kan jeg rigtig godt lide:0)
Knus

Tanja sagde ...

Sikke en fin ugle, hun har go' stil hende Karoline ;) Og held og lykke med "selvstændigheden", det lyder hyggeligt.

Annette / aka sagde ...

Aih, sikke flot header. Er det ikke October Afternoon, jeg tror det.
Superflot ugle fra din datter - og skønne blomster.
Her er stadig julestjerner, hyacinter og alpevioler....lidt endnu. Jeg er nemlig god til at slå julestjerner ihjel. Derfor købes de først 1 uge før jul !! Så klarer de lige nøjagtig nytåret med. LOL.
Tillykke med dit selvstændige job. Det har jo nok en del fordele. Men måske giver det også lige lidt sug i maven.
Held og lykke med det og rigtig godt nytår til dig og dine.

Margit sagde ...

Åh-ha... jeg er vild med ugler... hvor er den sød...
Og til lykke og god vind med det nye job....
Jeg er også vild med primula... og især de pink ;o) Det er for mig et budskab om, at foråret ER på vej... et sted derude... og pink tror jeg skyldes alle de drenge der har omgivet mig gennem årene... MÅ ha' noget tøset indover engang imellem...
Nyd dagen før dagen og GODT NYTÅR.

Unknown sagde ...

Hej, hvor er den fin den ugle - hun kender sin mor din datter:) Kunne ikke lade være med at lægge mærke til dine børns navn forneden på din log - lidt sjovt - jeg har også en Karoline (dog med C.), en Jonathan og vores yngste var lige ved at komme til at hedde Linus (det endte dog med Christian...). Godt nytår til jer alle! Knus; Heidi

Gitte sagde ...

Sikke en skøn ugle du har fået. Vild med den.:)

Dejlige billeder fra jeres jul.:)

Jeg vil også lige ønske dig og din familie et lykkebringende nytår

Anne O sagde ...

Skønne farver du har brugt i din header - det ser super godt ud! Godt nytår til dig og familien. Knus Anne