lørdag den 11. december 2010

11.december

Jul på alle hylderne
jul i stue, kælder og kvist.
I vore hjerter fylder den,
så vi alle bliver små englebørn til sidst.


Jul på alle hylderne kan man vist god sige der er herhjemme. 
Når jeg pynter op til jul, fjerner jeg mange af de ting der står fremme hele året.
Hvad gør du selv, har du bare det mere i december?
Disse hylder lavede vi i døren der var indgang til vores gamle stue. 
Her i december er der pyntet med børnenes hjemmelavede nisser, lidt hyacinter, 
en dansk udgave af en Dala-hest,
 kransen der gav mig vabler da den blev lavet, samme år som yndlingsenglen blev købt i Tivoli, 
nemlig i 2007, 
cupcakes fra Green Gate, fluesvampe i træ, en lille broderet juleduftpose, 
blomster i vaser, og sidst men ikke mindst, et ønske om merry xmas, lavet med Silent Setter (en hulpunch) og til sidst sat i ramme.



Det lysegrønne skab i sin juleforklædning.
Det lille kaffe- og teskab i køkkenet skal også mærke det er jul.

Meget af sneen er forsvundet i nat, pga. regn og plusgrader. 
De lover også plusgrader i dag, så er bange for sneen ikke får lov at blive liggende meget længere. ØV!

Så nåede jeg også denne dags blogpost, inden vi skal i gang med madlavning, lidt rengøring og huset fuld af gæster.

Rigtig god lørdag!

7 kommentarer:

Mutte sagde ...

Hvor er der flot pyntet op. Jeg fjerner lidt af det som står hele året, for at få plads til nisserierne. Rigtig god lørdag

Anne O sagde ...

Hvor ser der bare julehyggeligt ud hjemme hos dig! Skøn reol - den grønne! Jeg fjerner også en masse af det der normalt står fremme for at få plads til julens pynt. Meget af julepynten har efterhånden også sin helt faste plads. Rigtig god lørdag.

Mette sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud! Elsker alle de små detaljer i dit hjem :)
Normalt fjerner jeg også en del af det vi har stående hele året, så der bliver ekstra plads til juleri. Men i år er det ikke så meget som det plejer - vi er endnu ikke kommet på plads efter vi flyttede ind for laaang tid siden, men det kommer hen af vejen. Nisser er her da - men bare ikke overalt i år ;)
Rigtig god lørdag fra Mette - ny i blog-universet :)

Helle Sahl sagde ...

Hvor ser der dejligt ud hos dig med julepynten.

Hos os er der helt proppet. Jeg fjerner bare lidt af det gamle nips.

God lørdag til jer

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Det ser bare så hyggeligt ud.
Jeg pakker rigtig meget ned, så jeg har plads til at jule.
Og når julen er forbi kommer det frem igen.
Så står den på rengøring og omrokering af pynteting og sager.
Det er så skønt.
Elsker Julen, men elsker også når det hele pakkes væk igen.
Ha´en dejlig Søndag.
Knus Susi

Lisbeth sagde ...

Hvor er det dejigt og julet hos dig..:-o)
Og herligt med dit grønne skab.:)
Jeg pynter ikke så meget til jul, men jeg gemmer også væk så der bliver plads til at jule bare lidt.

Fortsat god weekend fra Lisbeth

frk.regnbue sagde ...

Hej Ditte! Er helt vild med din yndlingsengel, sådan en ønsker jeg mig også:-) Og søde svampe lysestager fra din mor. KH Christina