lørdag den 17. december 2011

17. december

Denne lørdag har vi brugt formiddagen på,
at have gang i gryderne.
Køkkenet har duftet af jul, 
og forstærket glæden ved denne dejlige tid.
Vi har kogt årets julerullepølse,
der nu ligger i pres.
Nej, det ser skam ikke så lækkert ud, 
men umm hvor det smager på hjemmebagt rug- eller franskbrød, med sky og løgringe.


Vi har også lavet julesennep,
 en dejlig ting på julens frokostbord.
Det er meget enkelt at lave, her er opskriften:

Stærk og sød julesennep:

1/4 l piskefløde
2 spsk gule sennepskorn
1 spsk honning
2 spsk whisky
3 spsk sennepspulver
1/4 tsk salt

Bring fløde og sennepskorn i kog, i en tykbundet lille gryde.
Kog det ved svag varme under låg, i ca. 10 min.
Rør af og til.
Tag gryden af varmen.
Tilsæt sennepskorn, whisky, honning og salt og rør det hele sammen.
Senneppen kommes i en skål med tilhørende låg (eller film), 
sættes i køleskab i min 3 dage.
Rør evt. lidt vand i før servering, for en fin konsistens.

Perfekt til medister, hamburgerryg, sylte osv.


Og tænk sig, så har Torben virkelig arbejdet igennem de sidste par dage.
Det betyder, at jeg snart kan vise billeder af vores badeværelsesgulv.
Hurra for det, så er det snart tid til at få badeværelsesmøblerne på plads.

Juleklem fra Ditte
♥♥♥

5 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Ja, sådan ser rullepølse desværre ud undervejs....Men tænk på slutresultatet. Lækkert.

Og så er det godt med en flittig mand, så I kan blive færdige. Det er så dejligt med nye "lokaler".

Hav en hyggelig lørdag aften.

Heidi sagde ...

hvor lyder det som en rigtig hyggelig weekend :) Og TAK for endnu en lækker opskrift, den vil jeg prøve en af dagene :)
Mange julekram fra mig

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Elsker hjemmelavet rullepølse med ekstra peber i.
Det laver vi også hver Jul og Påske.

Glæder mig til at se jeres badeværelse.
Bare det var os, der var færdige.

Knus Susi

Lene sagde ...

Hjemmelavet rullepølse er bare det bedste. Min mor laver hvert år rullepølse, leverpostej, sylte...det er bare godt.
Glæder mig til at se det nye rum!!

Eg sagde ...

Jeg glæææder mig til rullebørgen med løg!

Ring venligst!