torsdag den 15. december 2011

15. december

I dag vil jeg fortælle en lille sand julehistorie,
 om et lækkert krydderi/sødestof,
nemlig vanillesukker.
Sidste år fandt jeg på Susis skønne blog, en lækker opskrift på "Juleboller fra Læsø".
Jeg synes den lød mega lækker og fik dem snart afprøvet,
og WAUU de var gode.
Da jeg lavede fyldet til bollerne, undrede jeg mig en anelse over,
 at der skulle hele 100 gram vanillesukker i, 
men det var jo jul, og tid til frådseri.

I år delte Susi igen sin dejlige opskrift med sine læsere,
og iblandt dem var der én der undrede sig over de 100 gram vanillesukker,.
Susi svarede undskyldende, at det faktisk kun drejede sig om 2 teskefulde.
Jeg rettede fejlen næste gang jeg lavede bollerne, og nøjedes med et par teskefulde,
men det skulle jeg ikke have gjort, for de smagte langt skønnere med vanillesukker-frådseriet.

Takker Susi for hendes tastefejl, og den skønne opskrift, 
den er allerede blevet fast inventar I vores julerepertoire ;)


Apropos krydderier, så har jeg i år investeret i disse lækre øko-julekrydderier fra Mil & Mortar
det er et danskejet brand, 
og de udvælger deres krydderier efter specifikke principper.
Synes de er en sand fornøjelse at bruge.



Juleklem fra Ditte
♥♥♥

4 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Smiler... de boller lyder lækre, men 100 g vanillesukker lyser godt nok som meget!

Margit sagde ...

MUMS... hvor ser de go'e ud... savle..
Monstro ikke de skulle prøves...??
Tak for opskrift og testning med og uden fråds ;o)
Go' aften (som snart er slut!!)

Neverluren hus og hjem sagde ...

:-) De bollene så jo utrolig gode ut :-) spørs om jeg må bake Læsø-boller til helgen :-)
Juleboller fra Danmark passe jo godt hos oss :-)
Klem fra Rita

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hvor ser det godt ud.
Så må jeg da hellere putte lidt ekstra hjemmelavet vanilje i næste gang.

Selv Tak Søde Ditte.

Knus Susi