onsdag den 23. december 2009

23. december

Juletræet med sin pynt
venter på vi får begyndt
aldrig har det vær´t så grønt,
aldrig har det vær´t så kønt.
Og aldrig har vores juletræ været så stort. Ved næsten ikke hvor julegæsterne skal være.
Vi fik først pyntet det efter Pagten, og det ser ud som det plejer, hvilket er godt, for når det gælder julen, må meget gerne være som det plejer.
Alligevel sniger der sig også lidt nyt på træets grene hvert år.
Torbens bror er kommet i dag, fra København, og nu sidder han og de tre største af børnene og ser "Alene hjemme", der vel efterhånden kan kaldes en juleklassiker. Torben kokkererer - rødkål, risengrød (der skal blive til ris a la mande), æbler med gele, og andre småting som sagtens kan forberedes dagen før.
Jeg skal lige have syet et par gamacher til mig selv, blev færdig med en kjole i formiddags, da Linus tog en dejlig lang lur i snevejret.
Derefter skal vi nok have et spil Trivial Pursuit, og måske snakke til den lyse morgen.

4 kommentarer:

Helle Sahl sagde ...

Lyder som en dejlig dag.

Rigtig glædelig jul

fie & Co sagde ...

Hvorfor søren er det så tit jeg ikke kan se billeder på din blog? Alle fra dette indlæg kan jeg ikke se, men nu kan jeg til gengæld se det som kom med posten igår:0)

Rigtig glædelig jul min søde ven;0) Vi ses en smut imorgen.
Knuser og hils hele familien Nefer fra Familien Hansen

Gitte sagde ...

En dejlig dag i havde. Desværre kan jeg ikke se billederen.

Men jeg vil ønske dig og din familie en rigtig dejlig juleaften og nogle skønne juledage.
Juleknus Gitte

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Glædelig jul til dig og din familie. Nyd det rigtig meget.